Περίγραμμα Μαθήματος

Διοίκηση Εφοδιαστικής Αλυσίδας για Επιχειρήσεις Φιλοξενίας

Γενικά

Κωδικός Μαθήματος: 209
Εξάμηνο Σπουδών: Β Εξάμηνο
Επίπεδο Σπουδών: Μεταπτυχιακό
Κατηγορία Μαθήματος: Επιλογής
Τύπος Μαθήματος: Ειδίκευσης
Γλώσσα διδασκαλίας / εξετάσεων: Ελληνικά
Πιστωτικές Μονάδες (ECTS): 6

Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος

Περιεχόμενο Μαθήματος

  1. Εισαγωγή στη Διαχείριση Εφοδιαστικής Αλυσίδας στη Φιλοξενία
    • Ορισμός και στρατηγική σημασία της εφοδιαστικής αλυσίδας.
    • Ιδιαιτερότητες του κλάδου φιλοξενίας.
    • Δομή και βασικές λειτουργίες (παραλαβή, αποθήκευση, διανομή).
  2. Λήψη Αποφάσεων και Στρατηγική Εφοδιαστικής
    • Εννοιολόγηση υπηρεσιών και στρατηγικές ανταγωνισμού.
    • Σχέση μεταξύ αλυσίδας αξίας και εμπειρίας πελάτη.
    • Εφαρμογή του Service-Profit Chain.
  3. Διαχείριση Προμηθευτών και Αποθεμάτων
    • Επιλογή και αξιολόγηση προμηθευτών.
    • Στρατηγική προμηθειών και προγραμματισμός παραγγελιών.
    • Διαπραγματεύσεις και συμβάσεις
    • Πολιτικές διαχείρισης αποθεμάτων.
  4. Διαχείριση Εργασιών στην Εφοδιαστική Αλυσίδα
    • Βελτίωση παραγωγικότητας.
    • Εναλλακτικές μέθοδοι στελέχωσης και προγραμματισμού.
    • Προσαρμογή στις ανάγκες πραγματικού χρόνου.
  5. Σχεδιασμός Χώρου και Διαχείριση Διανομής
    • Κριτήρια επιλογής τοποθεσίας και διαμόρφωσης χώρων.
    • Ανάλυση ροής διαδικασιών και εργονομία.
  6. Αξιολόγηση και Διασφάλιση Ποιότητας
    • Διαστάσεις ποιότητας υπηρεσιών και εργαλεία μέτρησης
    • Στρατηγικές ανάκτησης μετά από αποτυχίες στην εφοδιαστική.
    • Συνεχής βελτίωση με Lean Six Sigma.
  7. Ο ρόλος του τομέα F&B στη βιομηχανία φιλοξενίας και τουρισμού.
    • Η σημασία του F&B για τη δημιουργία εμπειριών στους πελάτες.
    • Εξέλιξη του τομέα και οι τάσεις του 21ου αιώνα (π.χ. βιωσιμότητα, υγιεινές επιλογές).
    • Σχέση Πελάτη και F&B Υπηρεσιών
    • Δημιουργία θετικής εμπειρίας για τον πελάτη μέσω του φαγητού και του ποτού.
    • Συμπεριφορά προσωπικού και επαγγελματισμός.
  8. Εφοδιαστική Αλυσίδα και Βιωσιμότητα
    • Βιώσιμες στρατηγικές και πράσινη εφοδιαστική.
    • Ανάλυση ρίσκου και πρόληψη διαταραχών.
    • Υλοποίηση κυκλικής οικονομίας στην αλυσίδα.
    • Μείωση σπατάλης τροφίμων.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα εξετάζει τις σύγχρονες πρακτικές και προκλήσεις της διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας στον κλάδο της φιλοξενίας. Έμφαση δίνεται στην κατανόηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του τομέα της φιλοξενίας και στην ανάπτυξη στρατηγικών για την αποτελεσματική  διαχείριση της Εφοδιαστική Αλυσίδας.  Το μάθημα έχει ως στόχο να εξοπλίσει τους φοιτητές με θεωρητική γνώση και δεξιότητες για τη διαχείριση εφοδιαστικών αλυσίδων στον κλάδο της φιλοξενίας.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

  • Κατανοούν βασικές έννοιες, λειτουργίες και διαδικασίες της εφοδιαστικής αλυσίδας του τομέα της φιλοξενίας.
  • Εμβαθύνουν στις μοναδικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις φιλοξενίας, όπως η διαχείριση ευπαθών προϊόντων, η εποχικότητα και οι υψηλές απαιτήσεις ποιότητας.
  • Αναλύουν και να εφοδιαστικές στρατηγικές που υποστηρίζουν την εμπειρία του πελάτη και τη λειτουργική αποδοτικότητα.
  • Αξιολογούν και να επιλέγουν κατάλληλους προμηθευτές.
  • Διαχειρίζονται αποτελεσματικά τα αποθέματα και την αποθήκευση.
  • Εφαρμόζουν σύγχρονες τεχνολογίες και συστήματα διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας.
  • Εφαρμόζουν βασικές αρχές F&B.
  • Αναπτύσσουν στρατηγικές βιώσιμης εφοδιαστικής αλυσίδας.

Αξιολόγηση Φοιτητών  

Γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει:

  1. Τελική Εξέταση:50%
    • Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.
    • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης.
    • Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα ενός έργου χρόνου, κόστους.
    • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.
  2. Εργασίες: 40%
  3. Συμμετοχή στο Μάθημα: 10%

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  1. Haiyan Song Tourism Supply Chain Management, Routledge publishers.
  2. Song, H. (2012). Tourism supply chain management. Routledge.
  3. Szende, P., Dalton, A., & Yoo, M. (2021). Operations Management in the Hospitality Industry Emerald Publishing Limited.
Μετάβαση στο περιεχόμενο