Περίγραμμα Μαθήματος

Διοίκηση και Μάρκετινγκ Τουριστικών Προορισμών

Γενικά

Κωδικός Μαθήματος: 207
Εξάμηνο Σπουδών: Β Εξάμηνο
Επίπεδο Σπουδών: Μεταπτυχιακό
Κατηγορία Μαθήματος: Επιλογής
Τύπος Μαθήματος: Ειδίκευσης
Γλώσσα διδασκαλίας / εξετάσεων: Ελληνικά
Πιστωτικές Μονάδες (ECTS): 6

Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος

Περιεχόμενο Μαθήματος

  1. Εισαγωγή στην έννοια και την πολυπλοκότητα του προορισμού και την τουριστική ανάπτυξή του ως ολοκληρωμένο προσφερόμενο προϊόν.
  2. Παράγοντες που συμβάλλουν στην ανάπτυξη ενός τουριστικού προορισμού.
  3. Η στρατηγική ανάπτυξη και διαχείριση ενός τουριστικού προορισμού με γνώμονα τη μακροχρόνια βιωσιμότητα και την αειφόρο τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.
  4. Ο ρόλος, η σημασία και η διαχείριση των Οργανισμών Ανάπτυξης Τουριστικής Προορισμών (DMOs).
  5. Τα ενδιαφερόμενα μέρη στον τουριστικό προϊόν και η δημιουργία και διατήρηση μακροχρόνιων σχέσεων με αυτά.
  6. Η διαμόρφωση, διαχείριση και διαφοροποίηση της εικόνας ενός τουριστικού προορισμού.
  7. Η προβολή και προώθηση ενός τουριστικού προορισμού μέσω των παραδοσιακών και διαδικτυακών μέσων επικοινωνίας.
  8. Η περίπτωση μιας πόλης ως τουριστικού προορισμού.
  9. Η περίπτωση μιας περιοχής ως τουριστικού προορισμού καλοκαιρινών ή χειμερινών διακοπών.
  10. Η περίπτωση ενός θρησκευτικού τουριστικού προορισμού.
  11. Η περίπτωση ενός τουριστικού προορισμού που βασίζεται στον πολιτισμό.
  12. Η περίπτωση ενός τουριστικού προορισμού που βασίζεται στον αθλητισμό ή/και την περιπέτεια.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα επιδιώκει να εξοικειώσει τους φοιτητές με την οργάνωση, τα χαρακτηριστικά, την προσφερόμενη εμπειρία και την προβολή ενός τουριστικού προορισμού, η επιλογή του οποίου γίνεται όχι μόνο με οικονομικά, αλλά και μη οικονομικά κίνητρα. Βασίζεται στην ιδέα ότι ο τουρίστας καταναλώνει ένα συνολικό τουριστικό προϊόν, όταν επισκέπτεται έναν προορισμό. Το προϊόν αυτό περιλαμβάνει πολλές διαστάσεις, όπως την εικόνα, τις προσφερόμενες δραστηριότητες και την ασφάλεια του προορισμού, ακόμα και την αλληλεπίδραση των τουριστών με τους ντόπιους κ.ά. Το μάθημα αναδεικνύει επίσης τη σημασία της συνεργασίας των τουριστών, του επιχειρηματικού κόσμου και της τοπικής κοινωνίας για την αειφόρο τουριστική ανάπτυξη μιας περιοχής.

Με την συμπλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση:

  • Αντιλαμβάνονται την έννοια, τα χαρακτηριστικά και την πολυπλοκότητα ενός τουριστικού προορισμού.
  • Γνωρίζουν και να κατανοούν τους τρόπους που μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις αρχές του στρατηγικού μάνατζμεντ και του στρατηγικού μάρκετινγκ για την ανάπτυξη ενός τουριστικού προορισμού.
  • Διακρίνουν και να αντιλαμβάνονται τα στοιχεία που μπορούν να διαμορφώσουν και να αναδείξουν έναν προορισμό σε τουριστικό.
  • Γνωρίζουν και να κατανοούν αποτελεσματικής διαχείρισης σχέσεων και προβλημάτων ώστε ο προορισμός να έχει βιώσιμη και σταθερή τουριστική ανάπτυξη.
  • Αντιλαμβάνονται και να γνωρίζουν το ρόλο και τη συμβολή των ενδιαφερόμενων μερών στην βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη μιας περιοχής.
  • Αντιλαμβάνονται και να γνωρίζουν το ρόλο, τη σημασία και τον τρόπο οργάνωσης και διοίκησης των Οργανισμών Ανάπτυξης Τουριστικής Προορισμών (DMOs).
  • Γνωρίζουν και να κατανοούν τη διαμόρφωση, διαχείριση και διαφοροποίηση της εικόνας ενός τουριστικού προορισμού.
  • Κατανοούν και να γνωρίζουν την προβολή και προώθηση ενός τουριστικού προορισμού μέσω των παραδοσιακών και διαδικτυακών μέσων επικοινωνίας.
  • Κατανοούν και να γνωρίζουν πώς μπορεί μια περιοχή να διαμορφωθεί σε σημαντικό τουριστικό προορισμό.

Αξιολόγηση Φοιτητών  

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:

  • Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης.
  • Ερωτήσεις ανάπτυξης δοκιμίων.
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.

ΙΙ. Ατομική Εργασία (40%) που περιλαμβάνει:

  • Γραπτή εργασία.
  • Προφορική παρουσίαση στην τάξη.

Τα κριτήρια αξιολόγησης γίνονται γνωστά στους φοιτητές.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  1. Βασιλειάδης, Χ. (2018). Μάρκετινγκ και Μάνατζμεντ των Τουριστικών Προορισμών. Θεσσαλονίκη: Αφοί Θ. Καραγιώργου Ο.Ε.
  2. Kotler, P., Bowen, J.T., Makens, J. and Baloglou, S. (2019). Μάρκετινγκ Τουρισμού και Φιλοξενίας (επιμέλεια Ε. Χρήστου). Λευκωσία, Κύπρος: Broken Hills Publishers Ltd.
Μετάβαση στο περιεχόμενο