Περίγραμμα Μαθήματος

Εξυπηρέτηση Πελατών στον Τουρισμό

Γενικά

Κωδικός Μαθήματος: 201
Εξάμηνο Σπουδών: Β Εξάμηνο
Επίπεδο Σπουδών: Μεταπτυχιακό
Κατηγορία Μαθήματος: Επιλογής
Τύπος Μαθήματος: Ειδίκευσης
Γλώσσα διδασκαλίας / εξετάσεων: Ελληνικά
Πιστωτικές Μονάδες (ECTS): 6

Περιεχόμενο Μαθήματος

  • Ενότητα 1η : Υπηρεσίες οροφοκομίας (καμαριέρες, επόπτες καθαριότητας, συντηρητές).
  • Ενότητα 2η : Υπηρεσίες υποδοχής (receptionist , υπάλληλοι τηλεφωνικού κέντρου, γενικό προσωπικό υποδοχής).
  • Ενότητα 3η : Υπηρεσίες Χώρων Μαζικής Εστίασης και Bar (σερβιτόροι, προσωπικό bar, βοηθητικό προσωπικό).

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι στόχοι του μαθήματος είναι:

  • Η εκμάθηση Τεχνικών Λεκτικής επικοινωνίας σε πελάτες (Έλληνες πελάτες-τουρίστες – ξένους πελάτες-τουρίστες διαφορετικής κουλτούρας).
  • Η αποκωδικοποίηση μηνυμάτων γλώσσας σώματος (Τεχνικές Μη Λεκτικής Επικοινωνίας με έλληνες πελάτες- τουρίστες και με ξένους πελάτες-τουρίστες διαφορετικής κουλτούρας).
  • Η ανάπτυξη τεχνικών εξυπηρέτησης πελατών-τουριστών, τεχνικών παρουσίασης και Coaching υπαλλήλων του τουρισμού.
  • Η ανάδειξη της φιλοσοφίας και των αρχών της εξυπηρέτησης πελατών στο τουρισμό.
  • Η εκμάθηση των κύριων μεθόδων και των σύγχρονων προσεγγίσεων στην εξυπηρέτηση πελατών.

Με την συμπλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση:

  • Να γνωρίζουν τη φιλοσοφία της εξυπηρέτησης πελατών.
  • Να κατανοούν τις σύγχρονες προσεγγίσεις στην εξυπηρέτηση πελατών, ιδίως σε σχέση με το ρόλο του πελάτη, τη δημιουργία αξίας και τη σημασία της εμπειρίας του πελάτη.
  • Να αντιλαμβάνονται την οπτική του πελάτη στο σχεδιασμό της εξυπηρέτησης του.
  • Να εφαρμόζουν εναλλακτικά εργαλεία και τεχνικές για την ανάλυση απαιτήσεων και το σχεδιασμό συστημάτων υπηρεσιών που καλύπτουν διαφορετικές οπτικές και ανάγκες.
  • Να εντοπίζουν προβλήματα στο σχεδιασμό εξυπηρέτησης πελατών και να αναζητούν και να προτείνουν λύσεις.

Αξιολόγηση Φοιτητών  

Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης.
  • Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης.
  • Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα ενός έργου.

Εργασία (40%)

  • Εργασία σε ένα από τα θέματα που καλύπτονται από το μάθημα.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  1. Πρωτοπαπαδάκης Γιάννης,. Εξυπηρέτηση πελατών σε φιλοξενία & εστίαση, Εκδόσεις Rosili, 2021.
  2. Λέκκας Αθανάσιος., Αεροδρόμιο -Λειτουργία και εξυπηρέτηση Πελατών, Εκδόσεις Έλλην, 2021.
  3. Ευσταθίου Π.,. Ξενοδοχειακό Μάνατζμεντ , Εκδόσεις Παπαζήσης,2005,ΑΘΗΝΑ ? Παπαδάκης Β., Fallon . M J. Hotel Management and Operations 5e, John Wiley and Sons, 2010.
Μετάβαση στο περιεχόμενο