Περίγραμμα Μαθήματος

Ανάπτυξη και Διαχείριση Εμπορικού Σήματος

Γενικά

Κωδικός Μαθήματος: 211
Εξάμηνο Σπουδών: Β Εξάμηνο
Επίπεδο Σπουδών: Μεταπτυχιακό
Κατηγορία Μαθήματος: Επιλογής
Τύπος Μαθήματος: Ειδίκευσης
Γλώσσα διδασκαλίας / εξετάσεων: Ελληνικά
Πιστωτικές Μονάδες (ECTS): 6

Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος

Περιεχόμενο Μαθήματος

  • Μάθημα 1: Εισαγωγή στη διαχείριση και την επώνυμη πολιτική τουριστικών προορισμών.
  • Μάθημα 2: Στρατηγική στόχευσης τουριστικών προορισμών.
  • Μάθημα 3: Στρατηγική τοποθέτησης τουριστικών προορισμών.
  • Μάθημα 4: Η έννοια του εμπορικού σήματος.
  • Μάθημα 5: Η έννοια της εικόνας.
  • Μάθημα 6: Βασικές αρχές branding.
  • Μάθημα 7: Ανατροφοδότηση (mid-module feedback session).
  • Μάθημα 8: Εικόνα τουριστικών προορισμών.
  • Μάθημα 9: Στρατηγική διοίκησης επωνυμίας τουριστικών προορισμών.
  • Μάθημα 10: Μελέτη Περίπτωσης.
  • Μάθημα 11: Παρουσιάσεις εργασιών (portfolio).
  • Μάθημα 12: Digital branding και δημιουργία ισχυρών επωνυμιών.
  • Μάθημα 13: Ανατροφοδότηση για την προετοιμασία των εργασιών/παρουσιάσεων (feed forward session).

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τους φοιτητές να αναπτύξουν μια κατανόηση των σημαντικών εννοιών branding και brand management. Εστιάζει στην εικόνα (image), μάρκα (brandname), διαφοροποίηση, ανάλυση προϊόντος, ανάπτυξη νέων προϊόντων. Με την ολοκλήρωση οι φοιτητές θα μπορούν να αξιολογούν και να αναπτύξουν στρατηγικές μάρκετινγκ και τακτικές για τη διεθνή αγορά τουρισμού και φιλοξενίας, προκειμένου να αναπτύξουν, να δημιουργήσουν και να διαχειριστούν επιτυχημένα εμπορικά σήματα τόσο για τουριστικές επιχειρήσεις όσο και για τουριστικούς προορισμούς.

Με την συμπλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση:

  • Προχωρούν σε βάθος ανάλυση των συστατικών στοιχείων ενός εμπορικού σήματος.
  • Εξετάζουν την αποτελεσματικότητα της ανάπτυξης και διαχείρισης εμπορικών σημάτων.
  • Διερευνούν τον ρόλο όλων των εμπλεκομένων μερών στην ανάπτυξη και διαχείριση εμπορικών σημάτων.
  • Αξιολογούν την αποτελεσματικότητα των χαρτοφυλακίων επωνυμιών (brand portfolio) στον κλάδο τουρισμού και ταξιδιών.
  • Πραγματοποιούν συγκριτική ανάλυση μεταξύ των στρατηγικών που ακολουθούν επιχειρήσεις φιλοξενίας και οργανισμοί τουρισμού σε διαφορετικούς αναφορικά με τη διαχείριση εμπορικού σήματος.
  • Λαμβάνουν αποφάσεις για την ανάπτυξη και διαχείριση εμπορικού σήματος στο ευρύτερο πλαίσιο λειτουργίας επιχειρήσεων φιλοξενίας και της πορείας των τουριστικών προορισμών στην παγκόσμια τουριστική αγορά.

Αξιολόγηση Φοιτητών  

  • Φάκελος Εργασιών (portfolio): 30% της συνολικής βαθμολογίας.
  • Εκπόνηση και παρουσίαση μελέτης (presentation): 70% της συνολικής βαθμολογίας.

Οι εργασίες και η παρουσίαση είναι υποχρεωτικές. Το σύνολο της βαθμολογίας των εργασιών. Θα πρέπει να αξιολογηθεί τουλάχιστον με τη βάση του 5 στα 10.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  1. Βασιλειάδης Χ. (2009). Η Διοικητική και το Μάρκετινγκ των Τουριστικών Προορισμών, Εκδόσεις Σταμούλης.
  2. Kotler P., Bowen T.J., Makens J., Baloglu S. (2019). Μάρκετινγκ Τουρισμού & Φιλοξενίας, Broken Hill Publishers Ltd.
  3. Middleton, V. & Hawkins, R. (2004) Τουριστικό Μάρκετινγκ για Βιώσιμη Ανάπτυξη. Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική.
  4. Morrison, A. M. (2013). Marketing and managing tourism destinations.
Μετάβαση στο περιεχόμενο