Περίγραμμα Μαθήματος

Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης στον Τουρισμό

Γενικά

Κωδικός Μαθήματος: 210
Εξάμηνο Σπουδών: Β Εξάμηνο
Επίπεδο Σπουδών: Μεταπτυχιακό
Κατηγορία Μαθήματος: Επιλογής
Τύπος Μαθήματος: Ειδίκευσης
Γλώσσα διδασκαλίας / εξετάσεων: Ελληνικά
Πιστωτικές Μονάδες (ECTS): 6

Περιεχόμενο Μαθήματος

Δεδομένα, Επεξεργασίες, Πληροφορίες, Πληροφοριακά Συστήματα (ΠΣ) και Οργανώσεις, ΠΣ που υποστηρίζουν τις καθημερινές λειτουργίες της τουριστικής επιχείρησης, ΠΣ που υποστηρίζουν τις διοικητικές λειτουργίες μίας τουριστικής επιχείρησης, ΠΣ και Επικοινωνία, ΠΣ και Στρατηγική, ΠΣ στην πράξη: Συστήματα Επικοινωνιών Γραφείου, ΠΣ στην πράξη: Συστήματα Λήψης Αποφάσεων.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα έχει σκοπό να καταδείξει την σημασία της πληροφορίας στην καθημερινή λειτουργία και το ρόλο των δεδομένων και πληροφοριών στη λήψη αποφάσεων μίας τουριστικής επιχείρησης ή ενός οργανισμού που δραστηριοποιείται στον τομέα της φιλοξενίας και του τουρισμού. Το μάθημα παρουσιάζει τις βασικές έννοιες των πληροφοριακών συστημάτων, και τις διαφορετικές κατηγορίες των πληροφοριακών συστημάτων που προκύπτουν υιοθετώντας διάφορα κριτήρια ταξινόμησης δίνοντας έμφαση στα Συστήματα Επεξεργασίας Συναλλαγών, Διοίκησης και Λήψης Αποφάσεων. Το μάθημα παρουσιάζει ανοικτού κώδικα πληροφοριακά συστήματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε επιχειρήσεις του τουριστικού τομέα.

Με την συμπλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση:

  • Να κατατάξουν σε κατηγορίες τα πληροφοριακά συστήματα χρησιμοποιώντας διάφορα κριτήρια κατηγοριοποίησης.
  • Να γνωρίζουν την αρχιτεκτονική και την απαιτούμενη τεχνολογία για κάθε κατηγορία πληροφοριακού συστήματος.
  • Να εντοπίζουν, να εισάγουν και να τροποποιούν δεδομένα που αφορούν τα δωμάτια ενός ξενοδοχείου και τους πελάτες ενός ξενοδοχείου σε ένα ολοκληρωμένο διαδικτυακό πληροφοριακό σύστημα ανοιχτού κώδικα.
  • Να δημιουργούν τον δικτυακό τόπο ενός ξενοδοχείου, να δέχονται διαδικτυακές κρατήσεις δωματίων και να διαχειρίζονται την άφιξη, την αναχώρηση και την πληρωμή πελατών.

Αξιολόγηση Φοιτητών  

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (80%) που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.
  • Ερωτήσεις σύντομης απάντησης.
  • Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης.
  • Επίλυση προβλημάτων σχετικών με την αναπαράσταση διαδικασιών.
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.

Κριτήρια αξιολόγησης: Η ορθότητα, η πληρότητα, η σαφήνεια και η κριτική αξιολόγηση των απαντήσεων.

ΙΙ. Ομαδική εργασία (20% ) που περιλαμβάνει:

  • Ασκήσεις χρήσης του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος ανοικτού κώδικα: ανάπτυξη διαδικτυακού ψηφιακού καταστήματος, διαχείριση διαδικτυακών παραγγελιών, εξυπηρέτηση πελατών.

Κριτήρια αξιολόγησης: Η αληθοφάνεια, η πληρότητα, η πρωτοτυπία, η συνέπεια των πληροφοριών που παρουσιάζει το διαδικτυακό ψηφιακό κατάστημα και η ορθότητα διαχείρισης των συναλλαγών του διαχειριστικού μέρους.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  1. P. Wallace, Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης, ΚΡΙΤΙΚΗ.
  2. Laudon K. Laudon J. «Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης», Κλειδάριθμος.
  3. Kroenke D., Hatch R. “Management Information Systems», McGraw-Hill.
Μετάβαση στο περιεχόμενο