Διαδίκτυο και Web 2.0 στον Τουρισμό: Εργαλεία Διαδικτυακής Προβολής και Επικοινωνίας
Γενικά
Κωδικός Μαθήματος: | 206 |
Εξάμηνο Σπουδών: | Β Εξάμηνο |
Επίπεδο Σπουδών: | Μεταπτυχιακό |
Κατηγορία Μαθήματος: | Επιλογής |
Τύπος Μαθήματος: | Ειδίκευσης |
Γλώσσα διδασκαλίας / εξετάσεων: | Ελληνικά |
Πιστωτικές Μονάδες (ECTS): | 6 |
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος
Διδάσκοντες
Περιεχόμενο Μαθήματος
- Μάθημα 1: Ορισμοί ηλεκτρονικών επιχειρήσεων και των δραστηριοτήτων τους. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ηλεκτρονικών επιχειρήσεων. Πλεονεκτήματα, μειονεκτήματα, ευκαιρίες και κίνδυνοι από την επιχειρηματική δραστηριότητα στο Διαδίκτυο.
- Μάθημα 2:. Επιχειρηματικά μοντέλα Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (Αρχιτεκτονική, Επιχειρηματικοί παίκτες, Πλεονεκτήματα, Έσοδα). Κλασικά Επιχειρηματικά μοντέλα ηλεκτρονικού επιχειρείν στον τομέα του τουρισμού.
- Μάθημα 3: Στρατηγικές Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (Porter, Ηγεσία κόστους, Διαφοροποίηση, Εστίαση). Αποτίμηση Στρατηγικής.
- Μάθημα 4: Ηλεκτρονικό Μάρκετινγκ. Τμηματοποίηση αγοράς. Τιμολόγηση. Διαχωρισμός τιμής. Εξατομίκευση.
- Μάθημα5:. Μέθοδοι ηλεκτρονικής Διαφήμισης. Στρατηγικές Ηλεκτρονικής Διαφήμισης. Αποτελεσματικότητα.
- Μάθημα 6:. Ηλεκτρονικό επιχειρείν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε φορητές συσκευές.
- Μάθημα 7: Καταναλωτική συμπεριφορά. Ηλεκτρονική διαχείριση των σχέσεων με τους πελάτες (CRM).
- Μάθημα 8: Πληροφοριακά συστήματα επιχειρήσεων φιλοξενίας & τουρισμού: Συστήματα Επεξεργασίας Συναλλαγών – Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης.
- Μάθημα 9:. Πληροφοριακά συστήματα στον τομέα του τουρισμού: Συστήματα Λήψης Αποφάσεων.
- Μάθημα 10: Διαμόρφωση συστήματος διαχείρισης κρατήσεων ξενοδοχειακής μονάδος: Δημιουργία της διαδικτυακής παρουσίας.
- Μάθημα 11:. Διαμόρφωση συστήματος διαχείρισης κρατήσεων ξενοδοχειακής μονάδος: Διαμόρφωση των προσφερόμενων υπηρεσιών (δωμάτια, διαθεσιμότητα, άλλες υπηρεσίες).
- Μάθημα 12: Συναλλαγές μέσω διαδικτύου και διαχείρισή τους μέσω του backoffice: κράτηση δωματίου, πληρωμή, άφιξη και αναχώρηση πελάτη.
- Μάθημα 13: Δείκτες επίδοσης ξενοδοχείου, αναφορές (εκθέσεις) για την πληροφόρηση της διοίκησης..
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος είναι να δώσει στους φοιτητές ένα ισχυρό θεωρητικό υπόβαθρο στην αναδυόμενη γνώση του ηλεκτρονικού τουρισμού, και να βοηθήσει στην κατανόηση των διαφόρων καινοτόμων εφαρμογών ΤΠΕ, του διαδικτύου και των εφαρμογών κοινωνικής δικτύωσης στον τομέα της φιλοξενίας και του τουρισμού. Επιπλέον, το μάθημα στοχεύει να δώσει μια βαθύτερη κατανόηση της σημασίας των εξελίξεων διαδικτύου και των εφαρμογών κοινωνικής δικτύωσης για την αλυσίδα αξίας τουρισμού και της σημασίας του για τους προορισμούς, τις επιχειρήσεις και τους χρήστες. Το μάθημα παρέχει σε βάθος γνώσεις και δεξιότητες στην ανάπτυξη και διαχείριση δικτυακών τόπων και προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την επικοινωνία και προώθηση των επιχειρήσεων – οργανισμών.
Με την συμπλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να:
- Κατανοούν τις έννοιες του ηλεκτρονικού εμπορίου και του ηλεκτρονικού επιχειρείν στον τομέα του τουρισμού.
- Περιγράφουν τα βασικά επιχειρηματικά μοντέλα ηλεκτρονικού επιχειρείν στον τουρισμό.
- Αξιολογούν τις βασικές στρατηγικές του ηλεκτρονικού επιχειρείν στον τουρισμό.
- Να αντιλαμβάνονται της νέες τεχνικές μάρκετινγκ για την τμηματοποίηση της αγοράς και για την αξία της για την επιτυχημένη προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών στον τουρισμό.
- Αναγνωρίζουν τις μορφές διαφήμισης που χρησιμοποιούνται στο Διαδίκτυο.
- Αναγνωρίζουν τις βασικές τεχνολογικές πλατφόρμες για την ανάπτυξη δικτυακών τόπων.
- Να γνωρίζουν και να χρησιμοποιούν τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, το microblogging και τις υπόλοιπες εφαρμογές του συμμετοχικού διαδικτύου προς όφελος των επιχειρήσεων και οργανισμών στον τομέα του τουρισμού.
- Δημιουργούν δικτυακούς τόπους χρησιμοποιώντας σύγχρονα εργαλεία σχεδιασμού.
- Να κατανοούν τη χρησιμότητα της πληροφορίας στην καθημερινή λειτουργία μίας επιχείρησης τουρισμού και φιλοξενίας.
- Να κατανοούν τη χρήση διαδικτυακών πληροφοριακών συστημάτων για την υποστήριξη των συναλλαγών μίας επιχείρησης τουρισμού και φιλοξενίας.
- Να κατανοούν τη χρήση διαδικτυακών εργαλείων αναζήτησης δεδομένων και παραγωγής πληροφοριών.
Αξιολόγηση Φοιτητών
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (30%) που περιλαμβάνει:
- Ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης.
- Ερωτήσεις πολλαπλής Επιλογής.
ΙΙ. Ατομικές και Ομαδικές εργασίες (70%)
- Δύο μικρής έκτασης εργασίες που αντιστοιχούν στο 40% της βαθμολογίας και μία εργασία μεγαλύτερης έκτασης, π.χ κατασκευή ενός δυναμικού site με συγκεκριμένες προδιαγραφές 30% της βαθμολογίας του μαθήματος.
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- Ψηφιακές Επιχειρήσεις και ηλεκτρονικό εμπόριο, Chaffey D.
- Ηλεκτρονικό Εμπόριο. Επιχειρήσεις, Τεχνολογία, Κοινωνία, Laudon, C.K. Guercio-Traver, C.
- Ηλεκτρονικό επιχειρείν και μάρκετινγκ: καινοτόμα μοντέλα σε ψηφιακό περιβάλλον, Βλαχοπούλου Μ. Δημητριάδης, Σ.