Περίγραμμα Μαθήματος

Πολιτισμική και Διαπολιτισμική Διαχείριση στον Τουρισμό

Γενικά

Κωδικός Μαθήματος: 205
Εξάμηνο Σπουδών: Β Εξάμηνο
Επίπεδο Σπουδών: Μεταπτυχιακό
Κατηγορία Μαθήματος: Επιλογής
Τύπος Μαθήματος: Ειδίκευσης
Γλώσσα διδασκαλίας / εξετάσεων: Ελληνικά
Πιστωτικές Μονάδες (ECTS): 6

Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος

Περιεχόμενο Μαθήματος

  • Θεωρητικό πλαίσιο λειτουργίας της σύγχρονης βιομηχανίας των πολιτιστικών οργανισμών.
  • Διερεύνηση θεμελιωδών ζητημάτων οργάνωσης και διοίκησης οργανισμών και εξέταση της επίδρασή τους στον τουριστικό κλάδο ενός τόπου.
  • Ανάλυση ιδιαιτέρων χαρακτηριστικών των προϊόντων/υπηρεσιών των πολιτιστικών και μη κερδοσκοπικών οργανισμών.
  • Μελέτη και ανάλυση της πολιτισμική δραστηριότητας ως τουριστικής δραστηριότητας που συμβάλλει στη διατήρηση και την ανάδειξη της πολιτισμικής κληρονομιάς και του πολιτιστικού αποθέματος, τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές πλαίσιο.
  • Επεξήγηση του καίριου ρόλου του εξειδικευμένου στελέχους στη σύγχρονη ευμετάβλητη πολιτιστική αγορά.
  • Εξέταση της δυνατότητας του τουρισμού να αξιοποιεί τα οικονομικά δεδομένα της πολιτισμικής κληρονομιάς μετατρέποντάς τα σε οικονομικούς πόρους.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι στόχοι του μαθήματος είναι:

  • Να αναπτύξει γνώσεις στην πολιτιστική στρατηγική στην τουριστική βιομηχανία, την πολιτιστική δομή που διευκολύνει την επίτευξη των στόχων, και τη διαδικασία της διοίκησης.
  • Να παρέκει στους φοιτητές μια γενική κατανόηση του λειτουργικού περιβάλλοντος – μελλοντικές επιδόσεις του οργανισμού, των διαπολιτισμικών πελατών και της διαπολιτισμικής διαχείρισης και του κοινωνικού αντίκτυπου του τουρισμού.
  • Να συμβάλει στην έννοια της κατανόησης της Κληρονομιάς στο ανθρωπογενές είτε στο φυσικό περιβάλλον και τη ανάγκης διατήρησης αυτής.
  • Να συμβάλει στην απόκτηση γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων αναφορικά με την προστασία και ανάδειξή της.

Με την συμπλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση:

  • Να γνωρίζουν τις έννοιες της πολιτιστικής στρατηγικής στην τουριστική βιομηχανία, την πολιτιστική δομή που διευκολύνει την επίτευξη των στόχων, και τη διαδικασία της διοίκησης.
  • Να κατανοούν το λειτουργικό περιβάλλον -τις μελλοντικές επιδόσεις του οργανισμού, των διαπολιτισμικών πελατών και της διαπολιτισμικής διαχείρισης και του κοινωνικού αντίκτυπου του τουρισμού.
  • Να κατανοούν τη Κληρονομιά στο ανθρωπογενές είτε στο φυσικό περιβάλλον και την ανάγκη διατήρησης αυτής.
  • Να αποκτήσουν γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες αναφορικά με την προστασία και ανάδειξή της.

Αξιολόγηση Φοιτητών  

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (40%) που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης.
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.

ΙΙ. Παρουσίαση μελέτης περίπτωσης (30%)

  • Οι φοιτητές καλούνται να βρουν μία μελέτη περίπτωσης από τη διεθνή βιβλιογραφία σε σχέση με κάποιο από τα πρακτικά θέματα των διαλέξεων του μαθήματος, να την μελετήσουν, να την εμπλουτίσουν με συμπληρωματικά στοιχεία και να την παρουσιάσουν στην αίθουσα κατά τη διάρκεια των διαλέξεων.

ΙΙΙ. Ανάπτυξη τουριστικής υπηρεσίας (30%)

  • Οι φοιτητές καλούνται να αναπτύξουν και να παρουσιάσουν μία υπηρεσία που έχει σχέση με το περιεχόμενο του μαθήματος.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  1. Bal Krishna Sharma and Shuang Gao., (2021). Language and Intercultural Communication in Tourism: Critical Perspectives, Routledge.
  2. Meena Chavan, Lucy Taksa., (2021). Intercultural Management in Practice: Learning to Lead Diverse Global Organizations, Emerald Group Publishing.
  3. Dolores Vidal-Casellas, Silvia Aulet, Neus Crous-Costa., (2019). Tourism, Pilgrimage and Intercultural Dialogue: Interpreting Sacred Stories, CABI.
Μετάβαση στο περιεχόμενο