Περίγραμμα Μαθήματος

Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες στην Τουριστική Βιομηχανία

Γενικά

Κωδικός Μαθήματος: 204
Εξάμηνο Σπουδών: Β Εξάμηνο
Επίπεδο Σπουδών: Μεταπτυχιακό
Κατηγορία Μαθήματος: Επιλογής
Τύπος Μαθήματος: Ειδίκευσης
Γλώσσα διδασκαλίας / εξετάσεων: Ελληνικά
Πιστωτικές Μονάδες (ECTS): 6

Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος

Διδάσκοντες

Περιεχόμενο Μαθήματος

  1. Hλεκτρονικές υπηρεσίες και νέες τεχνολογίες στον τουρισμό.
  2. Μηχανογραφημένα Συστήματα Κρατήσεων (Computer ReservationSystems – CRS).
  3. Παγκόσμια Συστήματα διανομής (Global Distribution Systems-GDS).
  4. com.
  5. Ηλεκτρονικά Συστήματα Διαχείρισης και Μάρκετινγκ Τουριστικών Προορισμών (DMS).
  6. Ηλεκτρονική Διαχείριση Σχέσεων Πελατών (e-Customer Relationship Management / e- CRM).
  7. Διαχείριση επιχειρησιακών πόρων (ERP).
  8. Ηλεκτρονικό Εισιτήριο (E-Ticketing).
  9. Ηλεκτρονική πρόσληψη (e-Recruitment.
  10. Ηλεκτρονική μάθηση (e- Learning).
  11. eAirlines, eHospitality, tour operators, travel agencies.
  12. eDestinations.
  13. Μελέτες Περιπτώσεων στη βιομηχανία φιλοξενίας και τουρισμού.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος είναι η ανάλυση του μεταβαλλόμενου επικοινωνιακού περιβάλλοντος μέσω των εξελίξεων των νέων τεχνολογιών. Γίνεται εκτενής αναφορά στο διαδίκτυο και το ρόλο του ως εργαλείο επικοινωνίας ενώ αναλύονται ο τρόπος λειτουργίας του διαδικτύου, η μεταφορά της πληροφορίας, έννοιες που σχετίζονται με την δημοσιοποίηση και λειτουργία ιστοσελίδων, βασικές υπηρεσίες διαδικτύου, μηχανές αναζήτησης, WEB 4.0, κοινωνικά δίκτυα, nets, wikis, κτλ.

Το μάθημα επίσης καλύπτει θέματα σε σχέση με την λειτουργία των ιστοτόπων και παρεχόμενων τεχνολογικά παραδιδόμενων υπηρεσιών στη βιομηχανία φιλοξενίας και τουρισμού, τη λειτουργία και παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών, καθώς και θέματα σύγχρονων τεχνολογιών (π.χ. μεικτή πραγματικότητα, εικονική πραγματικότητα, επαυξημένη πραγματικότητα, τεχνητή νοημοσύνη και έξυπνοι πράκτορες κτλ) τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο.

Το μάθημα επίσης στοχεύει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων για την αξιοποίηση υπηρεσιών διαδικτύου (μηχανές αναζήτησης, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, social media κτλ).

Με την συμπλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση:

  • Να εντάσσουν τις νέες τεχνολογίες στην επαγγελματική τους καθημερινότητα.
  • Να προσαρμόζονται στο τεχνολογικά μεταβαλλόμενο επικοινωνιακό τοπίο.
  • Να αναλύουν τα βασικά στοιχεία της υποδομής και της λειτουργίας των τεχνολογικά βασιζόμενων υπηρεσιών και του διαδικτύου.
  • Να αναλύουν τις βασικές υπηρεσίες του διαδικτύου (μηχανές αναζήτησης, κοινωνικά δίκτυα, ιστολόγια κτλ).
  • Να αναλύουν τις βασικές τεχνολογίες πολυμέσων που χρησιμοποιούνται στην επικοινωνία και να αναλύουν τις σύγχρονες μορφές πολυμέσων και τεχνολογιών και τον αντίκτυπο τους στην επικοινωνία (εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα, διαδραστικό βίντεο κ.α.).
  • Nα κρίνουν και να επιλέγουν τα κατάλληλα εργαλεία νέων τεχνολογιών ως εργαλεία επικοινωνίας ή για την επίλυση πρακτικών προβλημάτων.
  • Να δημιουργούν τους τρόπους με τους οποίους θα μπορέσει να επιτύχει διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
  • Να εφαρμόζουν συνολικά όλες τις έννοιες των τεχνολογικά βασιζόμενων υπηρεσιών στη βιομηχανία φιλοξενίας και τουρισμού.

Αξιολόγηση Φοιτητών  

Γραπτή τελική εξέταση (60%) η οποία μπορεί να περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή σωστού- λάθους.
  • Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης.
  • Επίλυση Προβλημάτων.
  • Μελέτης περίπτωσης.

Σκοπός αξιολόγησης: Ο έλεγχος κατανόησης των βασικών στοιχείων του μαθήματος.

Κριτήρια αξιολόγησης: Η ορθότητα, η πληρότητα, η σαφήνεια και η κριτική αξιολόγηση των απαντήσεων.

Εργασία (30 %)

  • Επιλογή ενός εκ των διδασκόντων πεδίων.

Σκοπός αξιολόγησης: Ο έλεγχος των δεξιοτήτων που ανέπτυξαν οι σπουδαστές σε εργαλεία και υπηρεσίες που σχετίζονται με τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες και η ικανότητά τους να σχεδιάζουν και να υλοποιούν ένα έργο.

Κριτήρια αξιολόγησης: o βαθμός ικανοποίησης των παρακάτω: Ανάπτυξη των διαπραγματευτικών και ηγετικών ικανοτήτων, επίδειξη δημιουργικής σκέψης στην επίλυση των προβλημάτων, στοιχεία αμφίδρομης επικοινωνίας, κατάλληλη οργάνωση και διαχείριση του χρόνου και των προδιαγραφών που τέθηκαν, η γραπτή έκθεση, το περιεχόμενο, σχεδιασμός και η παρουσίαση αυτής.

Παρουσίαση Εργασίας (10 %)

Σκοπός αξιολόγησης: Η δημόσια παρουσίαση της εργασίας σε κοινό

Κριτήρια αξιολόγησης: Η χρήση σύγχρονου λογισμικού παρουσιάσεων, συμπεράσματα και θέσεις ομάδας σε ερευνητικά ερωτήματα, ορθό τόνο και σαφή ειρμό κατάλληλα για παρουσίαση, ετοιμότητα και πληρότητα απαντήσεων στις ερωτήσεις και τα σχόλια του κοινού.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  1. Ηλεκτρονικό εμπόριο 2018.Επιχειρήσεις, τεχνολογία, κοινωνία, Εκδόσεις Παπασωτηρίου, Laudon Kenneth C., 2018.
  2. Μουτζούρη, Β., (2012), Πληροφοριακά Συστήματα στον Τουρισμό, Μάιος 2012, Αθήνα.
Μετάβαση στο περιεχόμενο