Περίγραμμα Μαθήματος

Μάρκετινγκ

Γενικά

Κωδικός Μαθήματος: 105
Εξάμηνο Σπουδών: Α Εξάμηνο
Επίπεδο Σπουδών: Μεταπτυχιακό
Κατηγορία Μαθήματος: Υποχρεωτικό
Τύπος Μαθήματος: Ειδίκευσης
Γλώσσα διδασκαλίας / εξετάσεων: Ελληνικά
Πιστωτικές Μονάδες (ECTS): 6

Περιεχόμενο Μαθήματος

  1. Κατανόηση του ρόλου του Μάρκετινγκ στους οργανισμούς και στην κοινωνία.
  2. Το πακέτο προσφοράς Μάρκετινγκ.
  3. Φιλοσοφία του Μάρκετινγκ.
  4. Έρευνα Μάρκετινγκ, Επικοινωνία Μάρκετινγκ.
  5. Στρατηγικός Σχεδιασμός Εταιρίας και Μάρκετινγκ.
  6. Καταναλωτική συμπεριφορά.
  7. Άμεσο Μάρκετινγκ.
  8. Μάρκετινγκ Υπηρεσιών.
  9. Τμηματοποίηση αγοράς και αγορά στόχος.
  10. Διαφοροποίηση & Χωροθέτηση στο Μάρκετινγκ.
  11. Ψηφιακό Μάρκετινγκ.
  12. Τουριστικό Μάρκετινγκ.
  13. Μελέτες Περιπτώσεων στη βιομηχανία φιλοξενίας και τουρισμού.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Το μάθημα αποτελεί βασικό εισαγωγικό μάθημα στις έννοιες του μάρκετινγκ και εστιάζεται αφενός στο θεωρητικό υπόβαθρο, αφετέρου σε εφαρμογές του Marketing στα πεδία ενδιαφέροντος της Διοίκησης Επιχειρήσεων στη βιομηχανία φιλοξενίας και Τουρισμού.

Η στόχευση του συγκεκριμένου μαθήματος είναι ο φοιτητής να αποκτήσει μια συνολική αντίληψη των διαδικασιών, μεθοδολογιών και τεχνικών του μάρκετινγκ, όπως ο ρόλος του μάρκετινγκ στο στρατηγικό σχεδιασμό και ο στρατηγικός σχεδιασμός μάρκετινγκ, η έρευνα μάρκετινγκ, η συμπεριφορά του καταναλωτή, τμηματοποίηση-στοχοθέτηση-χωροθέτηση, αποφάσεις που αφορούν το προϊόν/υπηρεσία, την τιμολόγηση, τη διανομή και την προώθηση, και αναφορά σε ειδικά πεδία του μάρκετινγκ όπως μάρκετινγκ υπηρεσιών, τουριστικό μάρκετινγκ, ψηφιακό μάρκετινγκ και διεθνές μάρκετινγκ. Αφετηρία είναι η κατανόηση των εννοιών και η συνέχεια η εμβάθυνση των διαδικασιών του μάρκετινγκ στην επιχείρηση, στον οργανισμό και εν γένει στην κοινωνία.

Με την συμπλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση:

  • Να προσδιορίζει το ρόλο του Μάρκετινγκ και να αποτελέσει έναυσμα για περαιτέρω ενασχόληση με το χώρο αυτό.
  • Να παράγει αναλυτικές και δημιουργικές δεξιότητες στον τομέα του Marketing.
  • Να δηλώνει γνώση και κατανόηση θεωρητικών εννοιών.
  • Να αναπτύσσει επικοινωνιακές ικανότητες.
  • Να αξιολογεί το περιβάλλον του Marketing.
  • Να διακρίνει την κατάλληλη στρατηγική προσέγγιση.
  • Να συνθέτει προσωπικές ικανότητες σχετικές με το Marketing.
  • Να συνθέτει και να αξιοποιεί θεμελιώδεις ικανότητες για να αναπτύξει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.
  • Να δημιουργεί τους τρόπους με τους οποίους θα μπορέσει να επιτύχει διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
  • Να εφαρμόζει συνολικά όλες τις έννοιες του μάρκετινγκ στη βιομηχανία φιλοξενίας και τουρισμού.

Αξιολόγηση Φοιτητών  

Γραπτή τελική εξέταση (60%) η οποία περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή σωστού -λάθους.
  • Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης.
  • Ερωτήσεις ανάπτυξης.
  • Μελέτης περίπτωσης.

Σκοπός αξιολόγησης: Ο έλεγχος κατανόησης των βασικών στοιχείων του μαθήματος.

Κριτήρια αξιολόγησης: Η ορθότητα, η πληρότητα, η σαφήνεια και η κριτική αξιολόγηση των απαντήσεων.

Εργασία (30 %)

  • Επιλογή κάποιου εκ των διδασκόντων πεδίων του Μάρκετινγκ.

Σκοπός αξιολόγησης: Ο έλεγχος των δεξιοτήτων που ανέπτυξαν οι σπουδαστές σε εργαλεία και υπηρεσίες που σχετίζονται με το Μάρκετινγκ και η ικανότητά τους να σχεδιάζουν και να υλοποιούν ένα έργο.

Κριτήρια αξιολόγησης: o βαθμός ικανοποίησης των παρακάτω: Ανάπτυξη των διαπραγματευτικών και ηγετικών ικανοτήτων, επίδειξη δημιουργικής σκέψης στην επίλυση των προβλημάτων, στοιχεία αμφίδρομης επικοινωνίας, κατάλληλη οργάνωση και διαχείριση του χρόνου και των προδιαγραφών που τέθηκαν, η γραπτή έκθεση, το περιεχόμενο, σχεδιασμός και η παρουσίαση αυτής.

Παρουσίαση Εργασίας (10 %)

Σκοπός αξιολόγησης: Η δημόσια παρουσίαση της εργασίας σε κοινό.

Κριτήρια αξιολόγησης: Η χρήση σύγχρονου λογισμικού παρουσιάσεων, συμπεράσματα και θέσεις ομάδας σε ερευνητικά ερωτήματα, ορθό τόνο και σαφή ειρμό κατάλληλα για παρουσίαση, ετοιμότητα και πληρότητα απαντήσεων στις ερωτήσεις και τα σχόλια του κοινού.

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  1. Δ. Πασχαλούδης, «Εισαγωγή στο μάρκετινγκ», εκδόσεις Τζιόλα, 2018.
  2. ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ, ΚΟΤΛΕΡ ΦΙΛΙΠ, ΜΠΟΟΥΕΝ Τ. ΤΖΟΝ, ΜΕΙΚΕΝΣ ΤΖΕΙΜΣ, ΜΠΑΛΟΓΚΛΟΥ ΣΕΙΜΟΥΣ, Εκδότης BROKEN HILL PUBLISHERS LTD, 2019.
  3. ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 4.0, Philip, Kotler, εκδόσεις ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ, 2021.
  4. Kotler, Philip, Εισαγωγή στο μάρκετινγκ μάνατζμεντ. έκδ. – Αθήνα : Γκιούρδας Β.
Μετάβαση στο περιεχόμενο