Διοίκηση Επιχειρήσεων
Γενικά
Κωδικός Μαθήματος: | 103 |
Εξάμηνο Σπουδών: | Α Εξάμηνο |
Επίπεδο Σπουδών: | Μεταπτυχιακό |
Κατηγορία Μαθήματος: | Υποχρεωτικό |
Τύπος Μαθήματος: | Ειδίκευσης |
Γλώσσα διδασκαλίας / εξετάσεων: | Ελληνικά |
Πιστωτικές Μονάδες (ECTS): | 6 |
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος
Διδάσκοντες
Περιεχόμενο Μαθήματος
- Ενότητα 1η : Περιεχόμενο και εξέλιξη του Μάνατζμεντ.
- Ενότητα 2η : Η λειτουργία του Προγραμματισμού.
- Ενότητα 3η : Τεχνικές Προγραμματισμού και λήψης αποφάσεων.
- Ενότητα 4η : Βασικές αρχές της οργάνωσης.
- Ενότητα 5η και 6η: Η διαδικασία της στελέχωσης.
- Ενότητα 7η και 8η: Διοίκηση και έλεγχος.
- Ενότητα 9η και 10η: Εισαγωγή στη Στρατηγική.
- Ενότητα 11η : Στρατηγική ικανότητα και σκοπός. Μέθοδοι στρατηγικής.
- Ενότητα 12η και 13: Χρησιμοποίηση ποσοτικών μεθόδων στη λήψη διοικητικών αποφάσεων.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι στόχοι του μαθήματος είναι:
- Να καταδείξει το ρόλο, την αποστολή και την αναγκαιότητα της Επιστήμης της Διοίκησης στην αποτελεσματικότητα των οργανισμών, Υπηρεσιών, επιχειρήσεων και οργανισμών.
- Να περιγράψει την έννοια, την οντότητα και το ρόλο των οργανισμών και ειδικότερα των οικονομικών μονάδων.
- Να παρουσιάσει τις Αρχές της επιστήμης της Διοίκησης, το περιεχόμενο και το θεωρητικό της πλαίσιο.
- Να αναπτύξει στους σπουδαστές την ικανότητα διοικητικής σκέψης και σύνθεσης των αρχών διοίκησης.
- Να εξετάσει τη δράση των επιχειρήσεων για την επίτευξη στόχων μέσα από τη συμβολή κάθε εταιρικής λειτουργίας αλλά και τον συντονισμό των εταιρικών λειτουργιών.
Με την συμπλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής θα πρέπει να είναι σε θέση:
- Κατανοήσει το θεωρητικό μέρος του μαθήματος.
- Θα έχει αντιληφθεί την διάσταση της εφαρμογής των επιστημονικών αρχών διοίκησης σε αντιδιαστολή με την εμπειρική διοίκηση.
- Θα έχει κατανοήσει τόσο τα προβλήματα που ανακύπτουν στην εφαρμογή της επιστήμης της διοίκησης μέσα στις επιχειρήσεις Φιλοξενίας, εστίασης και Τουρισμού, όσο και την ανάγκη προσαρμογής της στα νέα κάθε φορά δεδομένα του επιχειρησιακού περιβάλλοντος.
- Θα έχει αντιληφθεί το ρόλο του ως διοικητικού στελέχους στην αυριανή επαγγελματική του σταδιοδρομία.
- Θα έχει κατανοήσει το ρόλο που διαδραματίζει το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον στη διαμόρφωση των επιχειρηματικών και επιχειρησιακών στρατηγικών, καθώς και το τρόπο με τον οποίο υλοποιείται και αξιολογείται η στρατηγική.
Αξιολόγηση Φοιτητών
Γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει:
- Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης.
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης.
- Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης.
- Επίλυση προβλημάτων σχετικών με ποσοτικά δεδομένα ενός έργου χρόνου, κόστους.
- Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία
- Γιοβάνης Ν., Πάσχος Γ. Σύγχρονη Διοίκηση Επιχειρήσεων, Γ έκδοση, ΕΧΕΔΩΡΟΣ,2019, ΘΕΣ/ΝΙΚΗ.
- Ευσταθίου Π.,. Ξενοδοχειακό Μάνατζμεντ , Εκδόσεις Παπαζήσης,2005, ΑΘΗΝΑ.
- Fallon . M J. Hotel Management and Operations 5e, John Wiley and Sons, 2010.