Περίγραμμα Μαθήματος

Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων

Γενικά

Κωδικός Μαθήματος: 101
Εξάμηνο Σπουδών: Α Εξάμηνο
Επίπεδο Σπουδών: Μεταπτυχιακό
Κατηγορία Μαθήματος: Υποχρεωτικό
Τύπος Μαθήματος: Ειδίκευσης
Γλώσσα διδασκαλίας / εξετάσεων: Ελληνικά
Πιστωτικές Μονάδες (ECTS): 6

Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος

Διδάσκοντες

Περιεχόμενο Μαθήματος

Εισαγωγή, Στρατηγικός Προγραμματισμός των ανθρώπινων πόρων, Ανάλυση των στοιχείων εργασίας, Προσέλκυση και επιλογή υποψηφίων, Εκπαίδευση και ανάπτυξη των ανθρώπινων πόρων, Αξιολόγηση της απόδοσης των εργαζομένων, Πολιτική των αμοιβών, Υγιεινή και ασφάλεια της εργασίας, Εργασιακές Σχέσεις.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι στόχοι του μαθήματος είναι:

  • Να παρουσιάσει τις βασικές λειτουργίες της διοίκησης των ανθρώπινων πόρων.
  • Να περιγράψει και να αναλύσει τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται στον προγραμματισμό, στην ανάλυση εργασίας, στην προσέλκυση και επιλογή υποψηφίων, στην εκπαίδευση, στην αξιολόγηση και στις αμοιβές.
  • Να παρουσιάσει θέματα που αφορούν την υγιεινή και ασφάλεια καθώς και τις εργασιακές σχέσεις.
  • Να εξοικειώσει τους φοιτητές με τις λειτουργίες της διοίκησης ανθρώπινων πόρων αναλύοντας ορισμένες απλές εφαρμογές υπό μορφή ασκήσεων, καθώς και διερευνήσεων περιπτώσεων.
  • Να προετοιμάσει τους φοιτητές για τις διαδικασίες που υπάρχουν στις τουριστικές επιχειρήσεις αναφορικά με τους ανθρώπινους πόρους και να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τις σωστές πρακτικές που χρησιμοποιούνται αναφορικά με όλες τις διαδικασίες.
  • Να προετοιμάσει τους φοιτητές για την ένταξή τους στον εργασιακό χώρο, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη σύνταξη του βιογραφικού και τη διεξαγωγή της συνέντευξης, με βάση τις απαιτήσεις της αγοράς.

Με την συμπλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση:

  • Να γνωρίζουν τη διαδικασία του προγραμματισμού των ανθρώπινων πόρων.
  • Να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν και να δημιουργούν ανάλυση των θέσεων εργασίας.
  • Να γνωρίζουν τις μεθόδους προσέλκυσης και επιλογής υποψηφίων στις επιχειρήσεις, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο βιογραφικό και τη συνέντευξη. Να έχουν την ικανότητα να συγκεντρώνουν και να ερμηνεύουν τις απαραίτητες πληροφορίες αναφορικά με τις επιχειρήσεις που θα καταθέσουν το βιογραφικό τους για την εύρεση εργασίας.
  • Να κατανοούν και να γνωρίζουν την σημασία της εκπαιδευτικής διαδικασίας στις επιχειρήσεις καθώς και τις μεθόδους εκπαίδευσης των εργαζομένων.
  • Να γνωρίζουν τις διαδικασίες και τις μεθόδους της αξιολόγησης των εργαζομένων στις επιχειρήσεις, ώστε να μπορούν να τις διακρίνουν και να τις χρησιμοποιούν ανάλογα.
  • Να γνωρίζουν τον τρόπο υπολογισμού των αμοιβών και τις μεθόδους αξιολόγησης της εργασίας.
  • Να γνωρίζουν τα βασικά στοιχεία που σχετίζονται με την υγιεινή και ασφάλεια στο χώρο εργασίας.
  • Να γνωρίζουν τα θέματα που αφορούν τις εργασιακές σχέσεις στην Ελλάδα.
  • Να αναπτύσσουν δεξιότητες και ικανότητες που τους χρειάζονται για να ενταχθούν στον εργασιακό χώρο όσο το δυνατόν ομαλότερα σύμφωνα με τις σύγχρονες απαιτήσεις τις αγοράς.

Αξιολόγηση Φοιτητών  

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:

  • Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης.
  • Επίλυση προβλημάτων.
  • Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.
  • Ερωτήσεις ανάπτυξης.
  • Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή αντιστοίχισης.
  • Ερωτήσεις σύντομων απαντήσεων.

ΙΙ. Παρουσίαση Ομαδικής Εργασίας (20%)

III. Παρουσίαση Ατομικής Εργασίας (20%)

Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

  1. Μουζά-Λαζαρίδη Α.Μ. (2020). Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων, Γ΄ Έκδοση, Εκδόσεις ΖΥΓΟΣ.
  2. Noe R., Hollenbeck J., Gerhart B., Wright P. (2019), Διαχείριση ανθρώπινων πόρων, Εκδόσεις Α.ΠΑΠΑΖΗΣΗΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ.
  3. Torrington D., Hall L., Taylor S., Atkinson C. (2016), Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων. Εκδόσεις BROKEN HILL PUBLISHERS LTD.
Μετάβαση στο περιεχόμενο